تورموهای استخوانی کشکک زانو

تومور های استخوانی کشکک زانو

التهاب و تومور کشکک آسیب دیدگی زانو است که روی تاندون کشکک تأثیر می گذارد. این در ورزشکارانی که با قدرت می پرند و فرود می آیند معمول است.

زانو از چندین قسمت تشکیل شده است که باعث آسیب دیدگی آن می شود. اگر فردی در اطراف زانو احساس درد یا درد می کند، بهتر است استراحت کنید و از ورزش شدید خودداری کنید.

کشکک زانو
آناتومی زانو

تاندونیت کشکک چیست؟

فعالیت هایی که به طور مکرر پرش می کنند ممکن است خطر التهاب تاندونیت کشکک را افزایش دهند.

التهاب استخوان کشکک هنگام فشار بیش از حد بر روی تاندون کشکک رخ می دهد که می تواند هنگام پریدن یا فرود شدید رخ دهد.

این وضعیت اغلب زانوی جهنده نامیده می شود.

کشکک اصطلاح پزشکی برای زانو است و تاندون کشکک زانو را به استخوان استخوان متصل می کند.

تاندون ها از بافت قوی تشکیل شده اند و عضلات را به استخوان می پیوندند.

اگر فردی استرس اضافی به تاندون وارد کند، ممکن است اشک های ریزی در بافت ایجاد شود. این باعث التهاب می شود، اما آسیب اغلب سریع بهبود می یابد. با این حال، فشارهای مکرر ممکن است باعث شود که اشک سریع تر از آن باشد که بدن بتواند آن ها را اصلاح کند.

تاندونیت کشککک به تدریج ایجاد می شود. هر بار که تاندون بیش از حد تحت فشار قرار می گیرد، این وضعیت شدیدتر می شود، بنابراین استراحت به زانو پس از هر آسیب ضروری است. این به بدن زمان می دهد تا بهبود یابد.

تاندینوز آسیب تدریجی را که حرکت مکرر یا پیری در تاندون ایجاد می کند، توصیف می کند. در زانو، مچ دست و آرنج شایع است.

تاندونیت و تاندینیت به التهاب تاندون اشاره دارد. تاندون ملتهب به ندرت علت درد زانو است.

در حالی که تحقیقات نشان می دهد که تاندینوز استخوان کشکک اصطلاح دقیق تری است، اما تاندونیت کشکک هنوز هم یکی از موارد رایج است.

علل بروز تومور های استخوانی کشکک زانو کدام اند؟

التهاب استخوان کشکک معمولاً هنگامی ایجاد می شود که فعالیت های مکرر به تدریج به زانو آسیب برساند.

این اغلب بر روی ورزشکارانی که پرش و زمین های سنگین فرود می آیند مانند: بازیکنان بسکتبال تأثیر می گذارد.

انجام فعالیت های ناگهانی بیشتر یا آموزش روی سطوح سخت مانند بتن از دیگر فعالیت هایی است که می تواند خطر التهاب تاندونیت کشکک را افزایش دهد.

این بیماری بیشتر در افراد نوجوان، 20 و 30 ساله دیده می شود.

افراد با قد و وزن بالاتر ممکن است خطر بیشتری داشته باشند ، زیرا وزن بیشتر می تواند فشار وارد بر زانو را افزایش دهد.

علائم التهاب استخوانی کشکک زانو

علامت اصلی تاندونیت کشکک درد و حساسیت دقیقاً زیر مفصل زانو است.

درد معمولاً پس از ورزش شروع می شود و ادامه ورزش احتمالاً باعث افزایش ناراحتی می شود. پریدن، دویدن و فرود احتمالاً درد را بدتر می کند.

فرد ممکن است شروع به مشاهده ضعف در زانو کند، خصوصاً در حین تمریناتی که به این قسمت از بدن فشار وارد می کند.

وقتی پا صاف است ، ممکن است در زیر لگن زیر زانو حساس شود. ناحیه اطراف زانو نیز می تواند احساس سفتی یا سفتی کند ، به خصوص اولین چیز صبح.

پارگی زیاد تاندون کشکک آسیب جدی است و پارگی کامل تاندون را از کاسه زانو جدا می کند. فرد ممکن است صدای پارگی یا بیرون آمدن را بشنود و درد قابل توجهی را احساس کند. زانو هم چنین ممکن است متورم و کبود شود. راه رفتن ممکن است دشوار باشد و فرد نتواند پا را صاف کند.

تاندونیت کشکک زانو چگونه تشخیص داده می شود؟

درد و ناراحتی مداوم زانو را نباید نادیده گرفت. درمان زودرس تاندونیت کشکک می تواند بهبودی سریع و کامل را تضمین کند.

پزشک یا متخصص طب فیزیکی پس از سوال در مورد علائم، سابقه پزشکی و روال ورزش ، این بیماری را تشخیص می دهد. آن ها همچنین معاینه ای را انجام می دهند که در طی آن ممکن است از فرد خواسته شود پایش را حرکت دهد یا صاف کند. پزشک ناحیه اطراف زانو را به آرامی فشار می دهد، زیرا تاندون اغلب در قسمت آسیب دیده احساس ضخامت بیشتری می کند.

هم چنین ممکن است پزشک برای معاینه پارگی جدی و تعیین وضعیت درستی زخم زانو، از تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) یا اشعه ایکس درخواست کند.

درمان تومور استخوانی کشکک زانو

درمان تاندونیت کشکک معمولاً در کاهش درد متمرکز است. فرد باید به پای آسیب دیده استراحت دهد، یخ را روی ناحیه قرار دهد و داروهای ضد التهابی را بدون نسخه بخورد.

درمان بیشتر به آسیب، سن و میزان فعالیت فرد بستگی دارد. پارگی های کوچک یا جزئی را اغلب می توان با استراحت و ورزش های ملایم درمان کرد.

یک پزشک ممکن است استفاده از زانوبند را برای صاف نگه داشتن زانو و کمک به ترمیم تاندون پیشنهاد کند.

فرد باید 3 تا 6 هفته از بریس استفاده کند و ممکن است برای تحمل وزن خود نیاز به استفاده از عصا داشته باشد.

با بهبودی تاندون، فیزیوتراپی می تواند به بازیابی تدریجی حرکت کمک کند. یک فیزیوتراپیست هم چنین ممکن است تمرینات تقویت کننده و کششی را برای انجام در خانه توصیه کند.

پارگی کامل ممکن است برای اتصال مجدد تاندون به کاسه زانو نیاز به جراحی داشته باشد. بهبودی کامل ممکن است 6 ماه طول بکشد.

پیشگیری بهتر از درمان

پس از بهبودی فرد از تاندونیت کشکک، می تواند اقدامات لازم را انجام داده و از آسیب های بعدی جلوگیری کند.

هر کسی که ورزشی را انجام می دهد که در آن پرش و فرود سخت اتفاق می افتد، می تواند همان اقدامات را انجام دهد تا در درجه اول آسیب نبیند.

برخی از راه های جلوگیری از تاندونیت کشکک شامل موارد زیر است:

• گرم شدن و کشش قبل از ورزش
  • خنک شدن و کشش بعد از ورزش
  • پوشیدن تکیه گاه زانو هنگام ورزش
  • انجام تمرینات برای تقویت عضلات پا و حمایت از زانوها
  • از پریدن و فرود آمدن روی سطوح بسیار سخت مانند بتن جلوگیری کنید.

جمع بندی

تاندونیت کشکک می تواند به تدریج ایجاد شود، بنابراین تشخیص آن همیشه آسان نیست. هر کسی که ناراحتی یا درد مداوم در زانو دارد برای تشخیص باید به پزشک مراجعه کند.

استراحت و مهاربند شدن زانو به ترمیم تاندون زمان می دهد. در صورت ادامه دارد پزشک یا فیزیوتراپیست می تواند گزینه های درمانی بیشتری را توصیه کند.

منبع: